Och han ler och förvandlas som pojkarna gör när inget finns att teatra inför.

Den här dagen har varit både underhållande ooch väldigt tråkig. Men självklart ska jag bara framföra det som är underhållande, för detta ska bli en glad blogg nu.

Så dagen började vid 06.00 imorse precis som vanligt. Sen bussen, jag brukar tycka att det är helt okej att åka buss, men jag börjar faktiskt tröttna på att se samma sak hela tiden utanför fönstret nu. Drygt! Sen tillbringades dagen med mina fina i skolan. Jag har idag, på order av min handledare, sjungt inför avdelningen, "Tänd ett ljus". Jag tror att det gick helt okej. Jag kör dock ingen solosång i kyrkan den 14:e i luciatåget, utan då hakar jag bara på mina skruttar. Det är deras luciatåg!

Sen när jag skulle gå hem så hände nog dagens konstigaste och mest underhållande situation. Jag sitter i lugn och ro i korridoren och tar på mig mina stövlar, men då står också en annan lärare en bit bort och väntar på en elev. Helt plötsligt säger han till mig.. "Du, jag måste bara fråga dig en sak.. Jag känner mig som 15 år nu. ASGARV;P, men jag har en kompis här som jobbar uppe på vinden (en annan avdelnings namn) och han heter *****. Han är väldigt blyg och tillbakadragen, men han har bett mig kolla med dig, eftersom att du och jag är på samma avdelning, om du är singel?" 

Haha, vad svarar man på sånt? Jag tappade hakan en stund och började gapskratta. Detta har lite gjort min dag, för jag har inte riktigt pejl på vem den här killen han pratade om är.. Det finns en del unga lärare och assistenter som jag inte känner.. Men jag har mina aningar ;). Så det känns ganska skoj att gå till jobbet imorgon, trots allt annat.

Sen fick jag höra av min gamla mellanstadielärare på bussen, som var väldigt full, (ja, hans liv har tagit en tragisk vändning, ledsamt att se), att jag var det finaste han hade sett och att jag inte skulle ta illa upp för det.

Haha, nej, man får väl vara glad om någon uppskattar en :D! Komplimanger är svårt att få för mycket av.

Sedan blev det bio med Rasmus, Suss och Sandra ikväll. Ja, Edward, jag tror du gör min kväll lite lättare att hantera ikväll ;). Men visst, filmen var bra, jag är dock lite besviken. Men jag antar att det beror på att jag läst alla böckerna och dom är mer detaljerade och bättre, dessutom vet jag ju vad som kommer att hända hela tiden!

Sen blev det solning med Sandra och Linda efter det, SKÖNT tjejer!

Imorgon blir det jobb hela kvällen, blir trevligt. Men jag har inte riktigt den motivationen ännu, men den kommer nog under morgondagen :).

Hoppas ni har det bra ikväll. Ciao, darling, ciao.
Och 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback